1. Czym jest trening EMS?

Podczas treningu EMS nie potrzebujesz wielu tradycyjnych ćwiczeń. Zamiast tego metoda działa, jak sama nazwa wskazuje, stymulując mięśnie elektronicznie. Dzięki temu trening EMS jest znacznie bardziej skuteczny niż konwencjonalny trening siłowy i zapewnia szybki wzrost mięśni. Trener reguluje impulsy elektryczne za pomocą urządzenia, które jest podłączone do sportowców. Za pomocą tego urządzenia można stymulować każdą grupę mięśni oddzielnie od siebie. Aby upewnić się, że prąd dotrze do sportowca, musi on nosić specjalny rodzaj odzieży, na którym nosi kamizelkę, pasy biodrowe i mankiety na ręce i nogi. Ubrania są wilgotne na początku treningu, aby prąd mógł lepiej przepływać

2. Jak działa trening EMS?

Urządzenie EMS dostarcza impuls elektryczny przez cztery sekundy, po czym następuje czterosekundowa przerwa. Podczas pulsu ćwiczenie jest zatrzymywane. Zasadniczo urządzenie stosuje się we wszystkich głównych grupach mięśni, ale zależy to od celu sportowca. Impulsy stymulują naturalny skurcz mięśni. Powoduje to znaczne zwiększenie obciążenia mięśni. Nawet prosty przysiad może stać się wyjątkowo twardy w zależności od siły impulsu. Dzieje się tak, ponieważ puls dociera do głębszych warstw mięśniowych.

3. Skąd pochodzi EMS?

Szkolenie EMS pochodzi z sektora rehabilitacji. Tam służy do zapobiegania zanikowi mięśni po urazie. W fizjoterapii od wielu lat trening EMS jest wykorzystywany do budowania ukierunkowanych mięśni. Wielu sportowców korzysta z treningu EMS, aby zwiększyć swoją wydajność.

Zadaj sobie pytanie: Czy mogę dać z siebie więcej? Odpowiedź brzmi zwykle: Tak.

Paul Tergat

4. Czy EMS może być niebezpieczny?

Uważa się, że Nie. Impulsy pochodzą z zakresu niskich częstotliwości. Aktywują mięsień prążkowany (mięsień szkieletowy), Nie wpływa to na mięsień sercowy i mięśnie gładkie (mięśnie narządów).

5. Jakie są wyniki?

Różne badania na niemieckich uniwersytetach wykazały, że szkolenie EMS jest bardzo skuteczne. Pomaga szybko budować mięśnie, łagodzi napięcie i ból pleców. Badania na niemieckim uniwersytecie sportowym w Kolonii wykazały wzrost mięśni o 14 procent po sześciu miesiącach treningu EMS. Szczególnie słabe mięśnie pleców odnoszą korzyści z treningu; jednak wielu ekspertów nie zaleca czystego treningu EMS. Na dłuższą metę nie może zastąpić sportów wytrzymałościowych i regularnego treningu siłowego.

Ludzki umysł jest niepokonany. Nigdy nikt nie powinien mówić, że nie możesz biegać szybciej, albo skakać tak wysoko. Nigdy nie będzie bowiem czasu, kiedy ludzki umysł nie będzie w stanie pobić istniejących rekordów”

Sir Roger Bannister, pierwszy biegacz na świecie, który pokonał dystans mili w czasie poniżej 4 minut

6. Jak szybko widać efekty?

Według producenta postawa poprawia się po kilku treningach. Siłę i utratę wagi można zaobserwować po czterech do sześciu tygodniach.

7. Jak często ćwiczyć?

Ogólnie wystarcza jedna do dwóch sesji tygodniowo. Powinno to trwać 20 minut.

8. Jakie jest ryzyko EMS?

W razie wątpliwości należy zawsze skonsultować się z lekarzem! Zasadniczo trening EMS nie jest bezpieczny dla kobiet w ciąży i osób z rozrusznikami serca.

Nikt nigdy nie utonął we własnym pocie

Lou Holtz, słynny trener futbolu amerykańskiego

9. Ile kosztuje EMS?

Przeważnie w granicach od 120 do 180 zł.

10. Gdzie można ćwiczyć?

Na naszej stronie znajdzieszi zarezerwujesz wizytę w najlepszych studiach EMS.